Rudest company you can deal with. They just scam you. Their terms and conditions are hidden on the website. Never use them. They advertise a price on their website but then the cleaner - Daniela Luca gives you a higher rate. How does that work???? What a crappy company.
Gemiddelde hulp is 16 jaar, werken vaak maar een paar weken of maanden omdat ze dit naast een opleiding doen. Het kan soms maanden duren tot er een vervangende hulp is.
Wij hebben meerdere keren gehad dat een hulp na eerste bericht niet meer gereageerd heeft.
De mensen achter deze website (Hulp-in-huis BV) zijn ook niet behulpzaam.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Gemiddelde schoonmaker is 16 jaar
Bedrijf reagreed heel langzaam
Schoonmakers hebben geen ervaring
Je zit soms maanden zonder schoonmaker
Je vult je gegevens en en hup, je lijkt zomaar vast te zitten aan een jaar contract.
Maar dat is dus niet zo.
Ze hebben geen poot om op te staan dus laat je niet intimideren, ook niet als ze een incassobureau inschakelen. (weet dat een incassobureau géén deurwaarder is)
Bij mij hebben ze Bos incassobureau proberen te gebruiken, ik heb de situatie uitgelegd aan Bos en hoorde er niets meer van. En later de bevestiging dat ik uitgeschreven was.
Dus: BETAAL NIET EN HOU DAT VOL, LAAT JE NIET INTIMIDEREN. DE AANHOUDER WINT
Sterke punten Lees de reviews op diverse website (oa Kassa) en je weet dat dit oplichters zijn. Trap niet in hun intimidatie, ze kunnen je niks maken.
Zwakke punten Ze teren op het feit dat mensen denken dat het bedrijf in z'n recht staat als ze een incassobureau inschakelen. Dat is dus niet zo mensen. Ze hebben helemaal niets om op te staan
ikzoekeenschoonmaakster belooft veel, doet weinig. Ik ben al maanden op zoek naar een hulp in de huishouding en krijg heel af en toe contactgegevens van iemand die of niet wil, of niet reageert of te jong is (16) terwijl ik vraag om iemand met zeer veel ervaring. De seconde dat zij iemand vinden (lees gegevens van iemand sturen) begint je jaarcontract. Vervolgens heb je geen hulp, maar wel een jaarabonnement. Reacties op mail leiden niet tot een oplossing: ik kan niet van contract af en heb nog steeds geen hulp.
Sterke punten kunnen goed je geld incasseren
Zwakke punten vals informatie verstrekken, je afwimpelen, afspraken niet nakomen
Ze reageren op mails en negatieve reviews altijd “netjes” met dat ze dat vervelend vinden en vervolgens leggen ze hun werkwijze uit. Maar helaas is dat pas het moment waarop dat aan je uitgelegd wordt. Waarom niet vooraf? Als je zo eerlijk zaken wil doen kun je toch gewoon vetgedrukt de eenmalige bemiddelingskosten melden en bij het inschrijven mensen akkoord laten gaan met de algemene voorwaarden?
Sterker nog… bedrijven zijn verplicht duidelijk te zijn in de kosten én ze zijn verplicht je akkoord te laten gaan met algemene voorwaarden als deze van toepassing zijn.
Laat je dus niet gek maken en betaal niet. Je wordt beschermd door de wet. Bedrijven zoals dit doen dit bewust om je te misleiden. Het is hun verdienmodel.
Afijn…
Zo gaan ze echt te werk, het is heel geraffineerd opgezet:
I. “Vertrouwen”: Je ziet een professionele site met goede reviews en een webkeurmerk, en allerlei linkjes naar informatie en contactmogelijkheden, dus je denkt dat je goed zit.
Echter, als je op internet naar reviews zoekt zie je vele sites met klachten en mensen die dezelfde problemen hebben. Je wordt door ze gestalkt om de ongevraagde bemiddelingskosten alsnog te voldoen. Vreemd genoeg komt de feedbackcompany op een 7,5 gemiddeld uit en 83% die het aanbeveelt… terwijl er duidelijk vooral negatieve reacties te lezen zijn. Ook op trustpilot nog 2,5 ster terwijl er alleen maar 1 ster reviews zijn.
Het webkeurmerk steekt ook zijn kop in het zand want zij zeggen kijken helemaal niet naar het grote plaatje en zeggen alleen maar dat een website ook reviews van andere sites mag plaatsen.
II. “Eenvoudig proces”: op de website staan eenvoudige stappen, en verzekering van lage tarieven en teksten die verzekeren dat de kwaliteit goed gewaarborgd is.
Tijdens iedere stap krijg je een mail;
1. Om je account te activeren; hierin staan je inloggegevens en dat je nog 1 stap moet doen om een geschikte schoonmaakster te vinden
2. Dat je account is geactiveerd en je wordt uitgenodigd om je aanvraag in te dienen
3. Dat je aanvraag is ingediend; dit is het enige moment waarop het bedrag genoemd wordt dat je moet betalen zodra er iemand is gevonden.
4. 15 minuten later is je aanvraag in behandeling genomen
5. Anderhalf uur later is er al een match; nu zit je eraan vast ;)
Zonder dat je akkoord bent gegaan met algemene voorwaarden of ergens op de site gepresenteerd hebt gekregen hebben ze je nu geïnformeerd dat er een bedrag betaald moet worden zodra ze wat gevonden hebben.
Het bedrag staat er niet vetgedrukt of met grote letters, nee natuurlijk niet… hoeveel mensen lezen die 3e mail nu helemaal zorgvuldig? Anderhalf uur later is “het contract” besloten en is er zogenaamd werk verricht door de partij waar kosten bij komen. Je hebt geen eerlijke kans gehad om het daar niet mee eens te zijn. En daarom deugt het proces niet.
Als je op de site kijkt bij Kosten gaat dat over een schoonmaak abonnement waar je verder niks van hoort en bij werkwijze wordt alleen gesproken over “eenmalige bemiddelingskosten”, zonder dat duidelijk is hoeveel dit is.
Dit is bewust zo gedaan, zodat ze je achteraf op je vingers kunnen tikken en de twijfelaars kunnen laten betalen.
III. Privacy / AVG
Ook op dit vlak deugt het bedrijf niet. Het is niet mogelijk om je account te verwijderen en op verzoeken om dit te doen wordt niet ingegaan. Volgens de wetgeving AVG is een bedrijf op verzoek verplicht binnen 14 dagen alle gegevens van je te verwijderen. Ze kunnen om uitstel vragen om dit op te rekken naar 30 dagen. Maar ook hier komt niks van terecht… de mails over de betaling en de schoonmaakster die ik nooit heb gezien blijven maar doorgaan.
Wat kunnen we hiertegen doen?
- Klachten indienen bij het webkeurmerk en de Feedback company, ed.
- Eerlijke reviews schrijven
Sterke punten Misleiden door de professionele website, webkeurmerk en goede uitgelichte reviews.
Stalken van mensen die, geheel terecht, niet betalen omdat ze nergens mee in hebben gestemd.
Zwakke punten Eerlijk en transparant zijn over de kosten.
Schoonmaakt-student geeft wel kandidaten door, maar die komen via whatsapp gemaakte afspraken niet na en verschijnen nooit op de gemaakte kennismakingsafspraak, laat staan dat ze voor je hebben schoongemaakt. De bemiddelingskosten van 45€ moet je sowieso betalen, niet pas bij een geschikte match. Riekt sterk naar oplichterij dit.
Ga niet in zee met deze partij!!! Als je contact opneemt met ze online lijkt het op een vrijblijvende intake. Wat men vergeet te vertellen is dat je direct vast zit aan de inschrijfkosten
Na per e-mail aan gegeven te hebben dat ik er van af zie, moest ik alsnog betalen. Reactie: ‘er is al iemand voor jullie gevonden’. Op mijn vraag: ‘waar zijn de contactgegevens dan?’ werd ontwijkend gereageerd.
Na veel doorvragen bleek dat het contact al doorgepasst was naar een andere klant. Men verlangde nog wel steeds een betaling voor de niet verleende diensten. Behoorlijk krom?!
Na een hoop heen en weer ge-e-mail hebben me ze me een korting aangeboden van 50%. Hoewel ik me nog steeds bestolen voel heb ik het maar betaald om van het gezeur af te zijn.
Ga met een grote bocht om deze partij heen. Achteraf las ik op Indeed dat men het personeel ook niet netjes betaald. Ze zijn dus niet alleen klantonvriendelijk maar behandelen hun personeel ook slecht!!
Let op! Ondanks alle GRATIS INSCHRIJVEN knoppen op de website, is er niet vrijblijvends aan de website ikzoekeenschoonmaakster.nl. Zodra je je inschrijft en een zoekopdracht plaatst via de website, zit je aan kosten vast. Ook als je niet besluit op het aanbod in te gaan. Contact opgenomen, waar ik een erg naar gevoel aan over heb gehouden.
Enkele jaren geleden had ik 2 positieve ervaringen met aangeboden hulpen. Maar nu ik dit jaar opnieuw op zoek was, niet meer. Slechte bemiddeling. Ik vermoed dat weinig hulpen hier meer aangemeld willen zijn. Er zijn inmiddels andere bemiddelaars die waarschijnlijk aantrekkelijker zijn. Jammer van mijn 35 euro inschrijfgeld, maar ik neem mijn verlies en ga hier verder geen energie meer in steken, in deze club.
Sterke punten Reageren snel op mail, maar bijna alleen met standaard mails. En geven geen antwoord op vragen waarvan het antwoord niet op de site staat.
Zwakke punten Weinig aanbod van hulpen, zelfs in Amsterdam Nieuw-West ?
Bieden hulpen aan, waarbij het onduidelijk is of het een man is of een vrouw, hoe lang ze beschikbaar zijn (enkele maanden, zodat je daarna weer kunt inschrijven en laten bemiddelen).
Incasseren het bemiddelingsgeld zodra er iemand volgens hen gevonden is, maar nog helemaal niet zeker of diegene wel een goede match is
Na het aanmaken van een gratis account en nadat ik een oproep had geplaatst waar nergens aangegeven stond dat je moest betalen, kreeg ik vervolgens 3 mails in mijn spam inbox over het betalen van bemiddelingskosten van 31,00. Allereerst staat dit slecht aangegeven dus kwam dit voor mij uit het niets en daarnaast vind ik de bemiddelingskosten ook nog eens belachelijk hoog. Waar deze mensen waarschijnlijk één klik betekent in hun systeem, betaal ik nu 31,00....
Ik heb 3 maal bij een klant schoongemaakt maar uitbetalen ho maar. E-mails worden niet beantwoord en als je ze belt krijg je een voicemail. Bovendien word er gevraagd om je bankrekening te verifiëren maar daar word 5, voor gerekend. Wettelijk is dit altijd 0,01!!
Als ik de slechte reviews van te voren had gelezen was ik nooit met hun in zee gegaan. Ik voel mij opgelicht en ga aangiften hiervan doen als ze niet binnen 24 uur over de brug komen met geld.
Dus mensen ga niet in zee met deze oplichters!!!
I am very dissappointed with this service. Even after 3 tries I still didn't have a suitable cleaners and I had to pay the service fees anyway, even though I never even met any of the three cleaners they suggested that didn't match my requirements! Very disappointing.
Pas op! De website eist dat je afziet van je herroepingsrecht als je je inschrijft. Dat betekent dat ze zonder enige tegenprestatie kunnen eisen dat je EUR 35 inschrijvingskosten betaalt.
they do not make it clear on the site that if you do not decide to take on a cleaner you still have to pay anyway. This info was only given in the small print. they must do better making this clearer before you decide to try it out. very misleading.
Als je je opgeeft, krijg je gelijk een factuur, als je na een paar dagen, gegevens van iemand ontvangt!!
Werken NIET volgens het principe NO CURE NO PAY.
Ook als je geen gebruik wenst te maken van hun diensten. Ik heb namelijk in tussentijd al iemand gevonden maar moet nu alsnog betalen want zij hebben er al tijd aan besteedt.
Zo is IEDEREEN wel een match en sturen ze dus ALTIJD een factuur mee.
Lekker makkelijk verdienen zo.
NOOIT DOEN!!
Frauduleuze partij, niet op aanmelden wat je krijgt gelijk een factuur om je kiezen zonder enig resultaat, slechts voor het vinden van een schoonmaker. Grootste onzin, heb het neergelegd bij mijn advocaat en een melding gemaakt bij de ACM!
Als klant betaal je 13,- per uur maar de hulp draagt hier 1,50 per gewerkt uur af aan service- en administratiekosten (hulpen zijn dan ook niet in dienst van Huiscleaning.nl) maar ook klanten maar dit lijkt Huiscleaning.nl niet te begrijpen.
De hulp betaald dus 11,5% service- en administratiekosten hiervoor maken ze in mijn geval 5 facturen op en innen het geld van de opdrachtgever maar de betaling naar de hulp verloopt de laatste tijd niet soepel. Ik moet zelf informeren bij de opdrachtgever of de betaling al is gedaan en wanneer. Vorige maand heb ik uiteindelijk 3,5 week (langer) op mijn geld moeten wachten dan gebruikelijk en wettelijk gezien 8 dagen te laat.
Helaas kan Huiscleaning.nl vaak geen antwoord geven meer over het financiële gedeelte aangezien ze geen kassiersfunctie meer hanteren.
Het is dus gewoon wachten!!!!!!
Ik stop dan ook met werken via Huiscleaning, het werken via de regeling 'dienstverlening aan huis' is ook zelf te regelen.
Sterke punten Veel aanbod van opdrachtgevers maar tegen hun zijn ze dan ook vriendelijk.
Zwakke punten Geen snelle online uitbetaling (waarmee ze adverteren).
Vragen worden niet of verschillend per medewerker beantwoord.
Algemene Voorwaarden worden aangepast zonder klanten hiervan op de hoogte te brengen.
Bij deze het advies om een van de andere dienstverleners te gebruiken zoals hulpstudent of poetsstudent.
Het uurtarief lijkt rendabel bij schoonmaakstudent, maar de focus van de organisatie ligt op de bemiddelingskosten. Deze ben je kwijt na de eerste match. Helaas verlies je daarmee ook elke kans op ondersteuning. Alles lijkt acceptabel en klachten worden niet serieus opgepakt. Studenten die meermaals niet op komen dagen, afzeggen of na 1x niet meer te traceren zijn alles wordt geaccepteerd zonder enige poging tot bemiddeling.
Sterke punten Reacties op mail zijn snel, de site is gebruiksvriendelijk.
Zwakke punten Je hoeft niet meer op ondersteuning te rekenen zodra de bemiddelingskosten gefactureerd zijn.
Tja wat zal ik zeggen, beat wel werk maar dan word je niet uitbetaald
Sterke punten ...
Zwakke punten Na 4 weken nog steeds geen cent ontvangen voor mijn geleverde diensten ... smoes op smoes. Nu ga ik al mijn klanten maar inlichten dat ik nog steeds geen geld heb ontvangen en niet meer kom. Pas als ik betaald heb gekregen zal ik weer komen om te werken. Wel belachelijk, ze zeggen direct te betalen !!!
Inmiddels een week later en ik ben nog steeds niet uitbetaald. cliënten geven aan betaald te hebben aan derdengeldenrekening maar tot op heden ben ik nog niet uitbetaald. Huiscleaning houd je aan het lijntje en als je ze dan contacteert snauwen ze je nog af ook. Het is dat ik fijne cliënten heb anders was ik snel overgestapt op een andere organisatie die wel op tijd uitbetalen.
Sterke punten Veel nieuwe clienten, genoeg aanbod. ( waarschijnlijk omdat veel hulpen opstappen wegens slechte ervaring huiscleaning)
Zwakke punten Niet echt vriendelijk personeel, snauwen en houden je aan het lijntje.
Ik was altijd tevreden tot ze in het nieuwe jaar over gingen op een ander betalingssysteem helaas hebben ze het nog steeds niet op orde waardoor wij de hulpen nog steeds niet uitbetaald zijn
Sterke punten Weinig sterke punten te vinden
Zwakke punten Onvriendelijk personeel. Snaiwen je graag af
Ingeschreven voor bemiddeling en niet gezien dat er meteen kosten aan verbonden zijn. Wel logisch, maar niet goed gecommuniceerd van tevoren, Nergens bij het inschrijven staat dit vermeldt. Dus, onverwacht en ongewild een factuur voor het leveren van een kandidaat ontvangen. Hierop gereclameerd en de wens uitgesproken geen gebruik te willen maken van èn de kandidaat als ook van hun diensten. Maar dit resulteert in een getouwtrek. Kosteloos zoeken voor een hulp voor een jaar lang... of afmelden en de "gemaakte" bemiddelingskosten betalen. Wat een gebakken lucht.
Sterke punten Erg goed in het blijven aanmanen ondanks het voorafgaande mailverkeer over het niet akkoord gaan met de diensten of aangeboden kandidaat.
Zwakke punten Niet duidelijk in de kosten die de bemiddeling met zich meebrengt.
SCAM!!!
Review over IkzoekeenschoonmaaksterRudest company you can deal with. They just scam you. Their terms and conditions are hidden on the website. Never use them. They advertise a price on their website but then the cleaner - Daniela Luca gives you a higher rate. How does that work???? What a crappy company.
Sterke punten
There are none
Zwakke punten
Rude, scammers, no customer service
Ga niet met dit bedrijf in zee
Review over IkzoekeenschoonmaaksterGemiddelde hulp is 16 jaar, werken vaak maar een paar weken of maanden omdat ze dit naast een opleiding doen. Het kan soms maanden duren tot er een vervangende hulp is.
Wij hebben meerdere keren gehad dat een hulp na eerste bericht niet meer gereageerd heeft.
De mensen achter deze website (Hulp-in-huis BV) zijn ook niet behulpzaam.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Gemiddelde schoonmaker is 16 jaar
Bedrijf reagreed heel langzaam
Schoonmakers hebben geen ervaring
Je zit soms maanden zonder schoonmaker
Betaal niet en hou dat vol
Review over IkzoekeenschoonmaaksterJe vult je gegevens en en hup, je lijkt zomaar vast te zitten aan een jaar contract.
Maar dat is dus niet zo.
Ze hebben geen poot om op te staan dus laat je niet intimideren, ook niet als ze een incassobureau inschakelen. (weet dat een incassobureau géén deurwaarder is)
Bij mij hebben ze Bos incassobureau proberen te gebruiken, ik heb de situatie uitgelegd aan Bos en hoorde er niets meer van. En later de bevestiging dat ik uitgeschreven was.
Dus: BETAAL NIET EN HOU DAT VOL, LAAT JE NIET INTIMIDEREN. DE AANHOUDER WINT
Sterke punten
Lees de reviews op diverse website (oa Kassa) en je weet dat dit oplichters zijn. Trap niet in hun intimidatie, ze kunnen je niks maken.
Zwakke punten
Ze teren op het feit dat mensen denken dat het bedrijf in z'n recht staat als ze een incassobureau inschakelen. Dat is dus niet zo mensen. Ze hebben helemaal niets om op te staan
oplichters
Review over Ikzoekeenschoonmaaksterikzoekeenschoonmaakster belooft veel, doet weinig. Ik ben al maanden op zoek naar een hulp in de huishouding en krijg heel af en toe contactgegevens van iemand die of niet wil, of niet reageert of te jong is (16) terwijl ik vraag om iemand met zeer veel ervaring. De seconde dat zij iemand vinden (lees gegevens van iemand sturen) begint je jaarcontract. Vervolgens heb je geen hulp, maar wel een jaarabonnement. Reacties op mail leiden niet tot een oplossing: ik kan niet van contract af en heb nog steeds geen hulp.
Sterke punten
kunnen goed je geld incasseren
Zwakke punten
vals informatie verstrekken, je afwimpelen, afspraken niet nakomen
Zeer slecht
Review over IkzoekeenschoonmaaksterBlijkbaar een account aangemaakt en daardoor kreeg ik eeb factuur. nooit gebruik gemakat van een schoonmaakster en nu het incasso bureau. Oplichters
Niet betrouwbaar!!! en oplichterij
Review over Schoonmaak-studentIk heb een nummer gekregen van een student die ik niet te pakken heb gekregen! Vervolgens gelijk een factuur gehad. Echt een hele slechte zaak dit.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
onbetrouwbaar
Trap er niet in
Review over IkzoekeenschoonmaaksterZe reageren op mails en negatieve reviews altijd “netjes” met dat ze dat vervelend vinden en vervolgens leggen ze hun werkwijze uit. Maar helaas is dat pas het moment waarop dat aan je uitgelegd wordt. Waarom niet vooraf? Als je zo eerlijk zaken wil doen kun je toch gewoon vetgedrukt de eenmalige bemiddelingskosten melden en bij het inschrijven mensen akkoord laten gaan met de algemene voorwaarden?
Sterker nog… bedrijven zijn verplicht duidelijk te zijn in de kosten én ze zijn verplicht je akkoord te laten gaan met algemene voorwaarden als deze van toepassing zijn.
Laat je dus niet gek maken en betaal niet. Je wordt beschermd door de wet. Bedrijven zoals dit doen dit bewust om je te misleiden. Het is hun verdienmodel.
Afijn…
Zo gaan ze echt te werk, het is heel geraffineerd opgezet:
I. “Vertrouwen”: Je ziet een professionele site met goede reviews en een webkeurmerk, en allerlei linkjes naar informatie en contactmogelijkheden, dus je denkt dat je goed zit.
Echter, als je op internet naar reviews zoekt zie je vele sites met klachten en mensen die dezelfde problemen hebben. Je wordt door ze gestalkt om de ongevraagde bemiddelingskosten alsnog te voldoen. Vreemd genoeg komt de feedbackcompany op een 7,5 gemiddeld uit en 83% die het aanbeveelt… terwijl er duidelijk vooral negatieve reacties te lezen zijn. Ook op trustpilot nog 2,5 ster terwijl er alleen maar 1 ster reviews zijn.
Het webkeurmerk steekt ook zijn kop in het zand want zij zeggen kijken helemaal niet naar het grote plaatje en zeggen alleen maar dat een website ook reviews van andere sites mag plaatsen.
II. “Eenvoudig proces”: op de website staan eenvoudige stappen, en verzekering van lage tarieven en teksten die verzekeren dat de kwaliteit goed gewaarborgd is.
Tijdens iedere stap krijg je een mail;
1. Om je account te activeren; hierin staan je inloggegevens en dat je nog 1 stap moet doen om een geschikte schoonmaakster te vinden
2. Dat je account is geactiveerd en je wordt uitgenodigd om je aanvraag in te dienen
3. Dat je aanvraag is ingediend; dit is het enige moment waarop het bedrag genoemd wordt dat je moet betalen zodra er iemand is gevonden.
4. 15 minuten later is je aanvraag in behandeling genomen
5. Anderhalf uur later is er al een match; nu zit je eraan vast ;)
Zonder dat je akkoord bent gegaan met algemene voorwaarden of ergens op de site gepresenteerd hebt gekregen hebben ze je nu geïnformeerd dat er een bedrag betaald moet worden zodra ze wat gevonden hebben.
Het bedrag staat er niet vetgedrukt of met grote letters, nee natuurlijk niet… hoeveel mensen lezen die 3e mail nu helemaal zorgvuldig? Anderhalf uur later is “het contract” besloten en is er zogenaamd werk verricht door de partij waar kosten bij komen. Je hebt geen eerlijke kans gehad om het daar niet mee eens te zijn. En daarom deugt het proces niet.
Als je op de site kijkt bij Kosten gaat dat over een schoonmaak abonnement waar je verder niks van hoort en bij werkwijze wordt alleen gesproken over “eenmalige bemiddelingskosten”, zonder dat duidelijk is hoeveel dit is.
Dit is bewust zo gedaan, zodat ze je achteraf op je vingers kunnen tikken en de twijfelaars kunnen laten betalen.
III. Privacy / AVG
Ook op dit vlak deugt het bedrijf niet. Het is niet mogelijk om je account te verwijderen en op verzoeken om dit te doen wordt niet ingegaan. Volgens de wetgeving AVG is een bedrijf op verzoek verplicht binnen 14 dagen alle gegevens van je te verwijderen. Ze kunnen om uitstel vragen om dit op te rekken naar 30 dagen. Maar ook hier komt niks van terecht… de mails over de betaling en de schoonmaakster die ik nooit heb gezien blijven maar doorgaan.
Wat kunnen we hiertegen doen?
- Klachten indienen bij het webkeurmerk en de Feedback company, ed.
- Eerlijke reviews schrijven
Sterke punten
Misleiden door de professionele website, webkeurmerk en goede uitgelichte reviews.
Stalken van mensen die, geheel terecht, niet betalen omdat ze nergens mee in hebben gestemd.
Zwakke punten
Eerlijk en transparant zijn over de kosten.
Leveren niet
Review over Schoonmaak-studentSchoonmaakt-student geeft wel kandidaten door, maar die komen via whatsapp gemaakte afspraken niet na en verschijnen nooit op de gemaakte kennismakingsafspraak, laat staan dat ze voor je hebben schoongemaakt. De bemiddelingskosten van 45€ moet je sowieso betalen, niet pas bij een geschikte match. Riekt sterk naar oplichterij dit.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
Niet zo beste service
Review over HuiscleaningGa niet in zee met deze partij!!! Als je contact opneemt met ze online lijkt het op een vrijblijvende intake. Wat men vergeet te vertellen is dat je direct vast zit aan de inschrijfkosten
Na per e-mail aan gegeven te hebben dat ik er van af zie, moest ik alsnog betalen. Reactie: ‘er is al iemand voor jullie gevonden’. Op mijn vraag: ‘waar zijn de contactgegevens dan?’ werd ontwijkend gereageerd.
Na veel doorvragen bleek dat het contact al doorgepasst was naar een andere klant. Men verlangde nog wel steeds een betaling voor de niet verleende diensten. Behoorlijk krom?!
Na een hoop heen en weer ge-e-mail hebben me ze me een korting aangeboden van 50%. Hoewel ik me nog steeds bestolen voel heb ik het maar betaald om van het gezeur af te zijn.
Ga met een grote bocht om deze partij heen. Achteraf las ik op Indeed dat men het personeel ook niet netjes betaald. Ze zijn dus niet alleen klantonvriendelijk maar behandelen hun personeel ook slecht!!
Sterke punten
Geen idee
Zwakke punten
Slechte communicatie en service.
Opletten
Review over HuiscleaningO
Zwakke punten
Ongeschikte hulp voorstellen
Factuur sturen
Misleidende vrijblijvendheid
Review over IkzoekeenschoonmaaksterLet op! Ondanks alle GRATIS INSCHRIJVEN knoppen op de website, is er niet vrijblijvends aan de website ikzoekeenschoonmaakster.nl. Zodra je je inschrijft en een zoekopdracht plaatst via de website, zit je aan kosten vast. Ook als je niet besluit op het aanbod in te gaan. Contact opgenomen, waar ik een erg naar gevoel aan over heb gehouden.
Geen goede bemiddelaar
Review over HuiscleaningEnkele jaren geleden had ik 2 positieve ervaringen met aangeboden hulpen. Maar nu ik dit jaar opnieuw op zoek was, niet meer. Slechte bemiddeling. Ik vermoed dat weinig hulpen hier meer aangemeld willen zijn. Er zijn inmiddels andere bemiddelaars die waarschijnlijk aantrekkelijker zijn. Jammer van mijn 35 euro inschrijfgeld, maar ik neem mijn verlies en ga hier verder geen energie meer in steken, in deze club.
Sterke punten
Reageren snel op mail, maar bijna alleen met standaard mails. En geven geen antwoord op vragen waarvan het antwoord niet op de site staat.
Zwakke punten
Weinig aanbod van hulpen, zelfs in Amsterdam Nieuw-West ?
Bieden hulpen aan, waarbij het onduidelijk is of het een man is of een vrouw, hoe lang ze beschikbaar zijn (enkele maanden, zodat je daarna weer kunt inschrijven en laten bemiddelen).
Incasseren het bemiddelingsgeld zodra er iemand volgens hen gevonden is, maar nog helemaal niet zeker of diegene wel een goede match is
Bemiddelingskosten
Review over IkzoekeenschoonmaaksterNa het aanmaken van een gratis account en nadat ik een oproep had geplaatst waar nergens aangegeven stond dat je moest betalen, kreeg ik vervolgens 3 mails in mijn spam inbox over het betalen van bemiddelingskosten van 31,00. Allereerst staat dit slecht aangegeven dus kwam dit voor mij uit het niets en daarnaast vind ik de bemiddelingskosten ook nog eens belachelijk hoog. Waar deze mensen waarschijnlijk één klik betekent in hun systeem, betaal ik nu 31,00....
Huiscleaning weigert uit te betalen
Review over HuiscleaningIk heb 3 maal bij een klant schoongemaakt maar uitbetalen ho maar. E-mails worden niet beantwoord en als je ze belt krijg je een voicemail. Bovendien word er gevraagd om je bankrekening te verifiëren maar daar word 5, voor gerekend. Wettelijk is dit altijd 0,01!!
Als ik de slechte reviews van te voren had gelezen was ik nooit met hun in zee gegaan. Ik voel mij opgelicht en ga aangiften hiervan doen als ze niet binnen 24 uur over de brug komen met geld.
Dus mensen ga niet in zee met deze oplichters!!!
Not good at all
Review over HuiscleaningI am very dissappointed with this service. Even after 3 tries I still didn't have a suitable cleaners and I had to pay the service fees anyway, even though I never even met any of the three cleaners they suggested that didn't match my requirements! Very disappointing.
Pas op! Ze draaien je een poot uit
Review over HuiscleaningPas op! De website eist dat je afziet van je herroepingsrecht als je je inschrijft. Dat betekent dat ze zonder enige tegenprestatie kunnen eisen dat je EUR 35 inschrijvingskosten betaalt.
Bad company
Review over Schoonmaak-studentthey do not make it clear on the site that if you do not decide to take on a cleaner you still have to pay anyway. This info was only given in the small print. they must do better making this clearer before you decide to try it out. very misleading.
Niet doen! Sturen gelijk de factuur als je gegevens krijgt; ook als je geen schoonmaker meer nodig hebt
Review over IkzoekeenschoonmaaksterAls je je opgeeft, krijg je gelijk een factuur, als je na een paar dagen, gegevens van iemand ontvangt!!
Werken NIET volgens het principe NO CURE NO PAY.
Ook als je geen gebruik wenst te maken van hun diensten. Ik heb namelijk in tussentijd al iemand gevonden maar moet nu alsnog betalen want zij hebben er al tijd aan besteedt.
Zo is IEDEREEN wel een match en sturen ze dus ALTIJD een factuur mee.
Lekker makkelijk verdienen zo.
NOOIT DOEN!!
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
ALLES!
Frauders
Review over IkzoekeenschoonmaaksterFrauduleuze partij, niet op aanmelden wat je krijgt gelijk een factuur om je kiezen zonder enig resultaat, slechts voor het vinden van een schoonmaker. Grootste onzin, heb het neergelegd bij mijn advocaat en een melding gemaakt bij de ACM!
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Alles
Uitbetaling naar de hulp toe verloopt slecht
Review over HuiscleaningAls klant betaal je 13,- per uur maar de hulp draagt hier 1,50 per gewerkt uur af aan service- en administratiekosten (hulpen zijn dan ook niet in dienst van Huiscleaning.nl) maar ook klanten maar dit lijkt Huiscleaning.nl niet te begrijpen.
De hulp betaald dus 11,5% service- en administratiekosten hiervoor maken ze in mijn geval 5 facturen op en innen het geld van de opdrachtgever maar de betaling naar de hulp verloopt de laatste tijd niet soepel. Ik moet zelf informeren bij de opdrachtgever of de betaling al is gedaan en wanneer. Vorige maand heb ik uiteindelijk 3,5 week (langer) op mijn geld moeten wachten dan gebruikelijk en wettelijk gezien 8 dagen te laat.
Helaas kan Huiscleaning.nl vaak geen antwoord geven meer over het financiële gedeelte aangezien ze geen kassiersfunctie meer hanteren.
Het is dus gewoon wachten!!!!!!
Ik stop dan ook met werken via Huiscleaning, het werken via de regeling 'dienstverlening aan huis' is ook zelf te regelen.
Sterke punten
Veel aanbod van opdrachtgevers maar tegen hun zijn ze dan ook vriendelijk.
Zwakke punten
Geen snelle online uitbetaling (waarmee ze adverteren).
Vragen worden niet of verschillend per medewerker beantwoord.
Algemene Voorwaarden worden aangepast zonder klanten hiervan op de hoogte te brengen.
goedkoop is duurkoop!!
Review over Schoonmaak-studentBij deze het advies om een van de andere dienstverleners te gebruiken zoals hulpstudent of poetsstudent.
Het uurtarief lijkt rendabel bij schoonmaakstudent, maar de focus van de organisatie ligt op de bemiddelingskosten. Deze ben je kwijt na de eerste match. Helaas verlies je daarmee ook elke kans op ondersteuning. Alles lijkt acceptabel en klachten worden niet serieus opgepakt. Studenten die meermaals niet op komen dagen, afzeggen of na 1x niet meer te traceren zijn alles wordt geaccepteerd zonder enige poging tot bemiddeling.
Sterke punten
Reacties op mail zijn snel, de site is gebruiksvriendelijk.
Zwakke punten
Je hoeft niet meer op ondersteuning te rekenen zodra de bemiddelingskosten gefactureerd zijn.
Huiscleaning betaald NIET
Review over HuiscleaningTja wat zal ik zeggen, beat wel werk maar dan word je niet uitbetaald
Sterke punten
...
Zwakke punten
Na 4 weken nog steeds geen cent ontvangen voor mijn geleverde diensten ... smoes op smoes. Nu ga ik al mijn klanten maar inlichten dat ik nog steeds geen geld heb ontvangen en niet meer kom. Pas als ik betaald heb gekregen zal ik weer komen om te werken. Wel belachelijk, ze zeggen direct te betalen !!!
Bagger
Review over HuiscleaningInmiddels een week later en ik ben nog steeds niet uitbetaald. cliënten geven aan betaald te hebben aan derdengeldenrekening maar tot op heden ben ik nog niet uitbetaald. Huiscleaning houd je aan het lijntje en als je ze dan contacteert snauwen ze je nog af ook. Het is dat ik fijne cliënten heb anders was ik snel overgestapt op een andere organisatie die wel op tijd uitbetalen.
Sterke punten
Veel nieuwe clienten, genoeg aanbod. ( waarschijnlijk omdat veel hulpen opstappen wegens slechte ervaring huiscleaning)
Zwakke punten
Niet echt vriendelijk personeel, snauwen en houden je aan het lijntje.
Waardelois
Review over HuiscleaningIk was altijd tevreden tot ze in het nieuwe jaar over gingen op een ander betalingssysteem helaas hebben ze het nog steeds niet op orde waardoor wij de hulpen nog steeds niet uitbetaald zijn
Sterke punten
Weinig sterke punten te vinden
Zwakke punten
Onvriendelijk personeel. Snaiwen je graag af
Onzettend traag van begrip
Review over IkzoekeenschoonmaaksterIngeschreven voor bemiddeling en niet gezien dat er meteen kosten aan verbonden zijn. Wel logisch, maar niet goed gecommuniceerd van tevoren, Nergens bij het inschrijven staat dit vermeldt. Dus, onverwacht en ongewild een factuur voor het leveren van een kandidaat ontvangen. Hierop gereclameerd en de wens uitgesproken geen gebruik te willen maken van èn de kandidaat als ook van hun diensten. Maar dit resulteert in een getouwtrek. Kosteloos zoeken voor een hulp voor een jaar lang... of afmelden en de "gemaakte" bemiddelingskosten betalen. Wat een gebakken lucht.
Sterke punten
Erg goed in het blijven aanmanen ondanks het voorafgaande mailverkeer over het niet akkoord gaan met de diensten of aangeboden kandidaat.
Zwakke punten
Niet duidelijk in de kosten die de bemiddeling met zich meebrengt.